یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶
  • :
  • :

خصوصیات ی پورتال

سایت سیمرغ

بر طبق نکاتی که در تعریف پورتال داده شد خصوصیات ی پورتال عبارتند از :

۱- ارائه شخصی سازی اطلاعات و فرد ی های پورتال بر حسب نیاز فرد توسط شخص یا پورتال . (PersonalizationوTailoring)

۲- ارائه سیسـتم های جستجو دایرکتوری به گونه ای که فرد در کمترین زمان ممکن به اطلاعات دست یابد . (Search and Directory)

۳- ارائه امکان شخصی سازی برای تغییر ظاهر ساختار پورتال به ازای هر کاربر (End user customization)

۴- ارائه ساز و کار مدیریت اطلاعات به افراد مسوول پورتال .(Content & Data Management)

۵- ارائه مکانیزمهایی به مدیران پورتال جهت پاسخگویی به نیازهای افراد مختلف در سازمان.

۶- پشتیبانی برقراری رابطه با منابع خارج از پورتال نظیر web service و سایتهای دیگر ، برای دریافت اطلاعات سرویسهای مورد نیاز .

۷- عدم وابستگی به پهنه ای (Platform) ویِژگزینشه به گونه ای که برای همه افراد با سیـستم علت های مختلف و مرورگرهای مختلف قابل دسترس و نگرانی باشد(Cross-platform functionality) . این مورد حاوی پشتیبانی توسط سیستم های PDA موبایل نیز می گردد .

۸- Single sign-on : مکانیزمی که به وسیله آن کاربر فقط با بار ورود به سیـستم به تمام سرویس ها اطلاعات محدوده دسدلهره و ترس ی داشته باشد .

۹- راهکارهای امنیتی به منظور تعیین سطوح دسدلهره و ترس ی کاربر ان و نقش هر فرد در سیستم . این سطح دسترس ی حاوی بازدیدکنندگان مسوولین پورتال می شود.(Security)

۱۰- ساختار معین ی برای ارائه اطلاعات به فرد (Taxonomy)

۱۱- ساختار پیمایش آسان به گونه ای که کاربر با کمترین کلیک به مکان سرویس یا اطلاعات مورد نظرش دست یابد .( Browse / Navigate Documents)

۱۲- ایجاد امکان رابطه فرد ان با مسوولین پورتال و دیگر کاربر ان پورتال به صورت همزمان (“Chat”)یا غیر همزمان (“Forum”) . (Collaboration)

۱۳- ارائه سرویس های متداول در اینترنت

۱۴- ارائه مکانیزمی که از طریق آن فرد ان بتوانند در بخش های مختلف پورتال عضو شده در صورت تغییر اطلاعات آن بخش و یا اضافه کردن اطلاعات ، Email دریافت کنند .( Subscribe / What’s new)

۱۵- ارسال پیام به ازای رویدادهایی که برای کاربر با اهمیت هستند . این سیـستم با مصرف از email و یا خود پورتال پیامی برای مشتری ارسال کرده به او می گوید که رویداد درخواست شده اتفاق افتاده است . به عنوان مثال کاربر ان می توانند در بخش تنظمیات ، برای دریافت پیامهای شخصی دریافت وظیفه ، دریافت یک خـبر با عنوانی خاص “دریافت پیام ” را درخواست کنند.(Alert)

۱۶ – مدیریت گردش کار – همه فرآیندها روند اجرایی هستند . این فرآیند به بخشهای مختلف تقسیم شده با زمان بندی معین به افراد مختلف اختصاص داده و انجام می شوند. حداقل امکانی که به بهتر شدن کیفیت فرآیند یاری می نماید پیاده سازی آن بر روی کاغذ است . ولی این امکان کافی است ؟ بدین وسیله می توان علاوه بر روند کار شیوه انجام کار و زمان بندی آن را کنترل کرد ؟ یکی از امکانات پورتال ارائه مدیریت گردش کار است. (WorkflowManagement)

بر این اساس می توان فرآیندی در سیسـتم تعریف کرد با مصرف از امکانات ” زمان بندی ” “فازبندی ” فرآیند را به وظایف کوچک تر تقسیم کرد ؛ به گونه ای که هر وظیفه نه فقط نشانگر فرد انجام دهنده بلکه نمایش دهنده بندی انجام فرآیند نیز باشد. حال چنانچه بخش مدیریت گردش کار کنار سیستم Alert و یا ارسال پیام از تقویم شخصی قرار گیرد می تواند کمک اثر گذار ی در نظارت پیش برد آن فرآیند نماید. در انتها توصیف گرافیکی فرآیند جهت ایجاد کننده فرآیند افرادی که در انجام فرآیند سهیم هستند ، این حسن را دارد که بتوانند درک بهتری از آن داشته باشند حتی پروسه را بازبینی کنند تا در زمان بندی ها صرفه جویی شود .

علاوه بر این در صورتی که فرآیند گزینش ی در طول زمان انجام خود احتیاج به بهره گیری از بخشهای مختلف پورتال داشته باشد ، می تواند محک خوب ی جهت معرفت ارتباطات ضروری ما بین بخشهای های پورتال باشد.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید vps خرید vps ارزان خرید سرور مجازی خرید سرور مجازی ارزان خرید وی پی اس خرید وی پی اس ارزان خرید فیلترشکن خرید vpn خرید vpn ارزان خرید vpn خرید vpn
سوپروب close
خرید بک لینک