شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶
  • :
  • :

اجاره اپارتمان مبله

افزایش جمعیت شهری و گذر زمان در چند دهه قدیم علت ی بود تا تغییرات بنیادی و مهم در نحوه شکل زندگی مردم به وجود آید؛ تغییراتی که گاه از سر شوق و اشتیاق بود. این تغییرات به مرور زمان در شرایطی وارد جامعه می شود که جایگزین شدن اتومبیل به جای درشکه مصرف از موبایل به جای باجه های تلفن بسياري از وسایل مدرن امروزی جهت نسل ها دهه های قدیم حتی فکر کردن در تخیل آوردنش نیز کار بسیار زیاد سختی بود. از طرف دیگر تغییراتی نیز از سر اجبار و نیاز درجامعه به وجود آمد که دیگر چاره ای برای رفع آن وجود نداشت و می بایست به آن تن داده می شد. خارج شدن خانه ها از محیط ی که وسعت آن امروزه برای نسل جدید کمتر در تخیل می گنجد و تبدیل شدن آنها به خانه هایی در ابعاد کوچک تر، به گونه ای که هر خانه روی خانه ای دیگر بنا شده، مدل ی از زندگی را در خانه هایی به نام آقسمت مان به وجود آورده است. مد ی که زندگی در آن خلاف زندگی در خانه های حیاط دار و بزرگ تابع قواعد قانون ویِژگزینشه خودش است.


آپارتمان مبله

اجاره آپارتمان مبله,آپارتمان مبله,اجاره آپارتمان مبله تهران

نزدیک به چندین سال تجربه زندگی آپارت مان نشینی در مجموع ه های شهری،بر آن شدیم تا نکاتی در مورد سبک زندگی، بهتر زیستن و حسن همجواری و آگاهي از حقوق قوانین سبک زندگیِ آسری مان نشینی را یادآور شویم.
قانون در کنار آپارت مان نشینی

آبخش مان، واحدهایی از مجموعه ساختمانی هستند که در عرصه واحد، از یک پلاک ثبتی ویِژگزینشه با واحدهای مستقل با سند تفکیکی خاص مجزا بنا شده اند. با تذکر به شروع ساخت ساز مجتمع های آسری مانی از دهه ۴۰ که تعداد آنها از تعداد انگشتان دست فراتر نمیرفت ، قانون تملک آسری مان ها در سال ۱۳۴۳ به تصویب رسید آیین نامه اجرایی آن نیز چهار سال بعد، در سال ۱۳۴۷ تدوین شد. بازبینی آیین نامه اجرایی آقسمت مان ها در دهه ۶۰ در حالی مورد بازبینی مجدد قرار گرفت که مردم در این دهه به زندگی در آپارت مان روی آورده و در کشاکش زندگی در آنها با موارد مختلف ی روبه رو شده بودند. تبیین و تعریف قوانین آپارت مان نشینی را گذرا مرور کرده نکات مهم و کلیدی را یادآور می شویم.
سنت آقسمت مان نشینی

موارد زندگی آپارت مانی از زمانی شروع شد که خانواده ها همچنان پیرو زندگی سنتی در خانه های حیاط دار بودند؛ به گونه ای که حرف کردن با صوت بلند، رفت و آمد در هر از شبانه روز، بلندی ولوم تلویزیون، رادیو ضبط صوت تا آن میزان که تمایل دارند بسياري از نمونه های دیگر، با این اندیشه که چهار دیواری اختیاری است همچنان بر آن نحوه زندگی سنتی پا فشاری می کردند، بدون آن که توجه به حقوق همسایه دیوار به دیوار یا همسایه طبقه پایین یا بالایی خود داشته باشند. مردم اگر چه از خانه های حیاط دار به آسری مان های چند طبقه کوچ کرده اند، ولی نمی توانند درخانه های خود آرام بگیرند. آنها یا از مزاحمت همسایگان در عذاب هستند یا سبب مزاحمت همسایگان دیگر می شوند. به طوری که معتقد هستند پول محل اسکان را داده اند و هرگونه که بخواهند، می توانند زندگی کنند. و ممکن است هم به این است که از سکونت در آبخش مان ناراضی به نظر می رسند. اما در جهان ی امروز با ارتقا روبه بیشتر شدن جمعیت، فقط راه کنار آمدن با این موضوع، داشتن فرهنگ قوانین آسری مان نشینی است یا اینکه از شهر خارج و در شهرک های اطراف ساکن شوند.
قانون فرهنگ

قانون و فرهنگ، جزء لاینفک هر زندگی آقسمت مان نشینی بوده نادیده گرفتن این بخش خیلی مهم در زندگی آقسمت مانی به وجود آورنده بخش بزرگی از موارد اجتماعی و معضلات روحی در این محدوده است. رسیدن به یک فرهنگ واحد در هر مجموعه آقسمت مانی در حالی است که هر خانواده ساکن درهر واحد مسکونی فرهنگ آپارت مانی ویِژگزینشه خودش را دارد همسو و همراه کردن تمام فرهنگ ها با یکدیگر در فرهنگ در عرصه عمل کاری غیر ممکن به حساب می آید.

با این وجود وارد شدن زندگی کردن در مجتمع های آپارت مانی دو اصل بدیهی است، با توجه به محدودیت های زندگی آقسمت مان نشینی:

۱٫ باید رعایت حقوق دیگران با اهمیت زیاد شمرده شود.

۲٫ در انتظار رعایت حقوق قوانین از جانب افراد دیگر نباشید. و مناسب است مصداق این روایت باشیم «لیسَ حُسنُ الجِوارِ کفُّ الذی وَلکن حُسنُ الجِوارِالصَّبر عَلَی الذی»(تحف العقول، ص۴۰۹) همسایگی بهتر فقط این نیست که آزار نرسانی، بلکه خوش همسایگی این است که در مساوی آزار و اذیت همسایه طاقـت داشته باشی.

به اعتقاد بسياري از کارشناسان، مشکلات آپارت مان نشینی و اختلاف بین همسایگان در نتیجه نادیده گرفتن این دو نکته مهم است که به وجود می آید. به گونه ای که آنها در یک جمع بندی آسان معتقد هستند توافق نداشتن ساکنان در نحوه استفاده از مشاع ها، وجود سلیقه های گوناگون، فرهنگ ها اختلاف محسوس اجتماعی بین ساکنان، نبودن ضوابط مقررات مدرن برای طراحی، ساخت بهره برداری از مجتمع ها، و آسری مان ها و بی توجه ی ساکنان به حقوق همسایگان و الزام نداشتن آنها به جبران خسارت های اقطعا لی تنها بخشی از این موارد بوده یا باعث ایجاد مشکلات است. زندگی شهری در حصار خانه های قوطی کبریتی گرفتار شده است. فرهنگ آقسمت مان نشینی به معنای توجه به آداب، قواعد و الزام های زندگی در محیط جمعی به مفهومآبخش مان نشینی معنا مفهوم پیدا می نماید دوری از آن باعث بالا رفتن موارد اجتماعی می شود. آنچه در شکایت و دادرسی بر اساس آنچه حق قانونی به حساب می آید؛ تنها روی سکه است روی دیگر را باید در کاسته شدن از اهمیت همسایه همسایه داری در نادیده گرفتن سبک زندگی جست وجو کرد. همسایه ای که در فرهنگ کهن، احادیث آموزه های دینی ما برای آن سفارش های بی شماری شده است. یکی از ویژگی ها ی ارتباط دوستی با همسایه ایجاد امنیت آرامش جهت مسلمانان در شهر توسط مردم است.

چنانچه در روایات وارد شده است که ۴۰خانه از چهار طرف همسایه به شمار می آیند. وَالجِوارُ أَربَعونَ دارا مِن أَربَعَةِ جَوانِبِها؛(خصال،ص۵۴۴) یا بزرگان دین پیشوایان معصوم فرمودند: اگر ستم نبود می گفتم همسایه از همسایه ارث می برد. «الله الله فی جیرانکم! فان النبی صلی الله علیه و آله و سلم اوصی بهم و مازال رسول الله صلی الله علیه آله و سلم یوصی بهم حتی ظننا انه سیورثهم»(نهج البلاغه، وصیت حضرت به امام حسن علیه السلام) شما را در مورد همسایگانتان سفارش می کنم. زیرا پیامبر در مورد ایشان سفارش فرموده است و آنقدر آن جناب در مورد آنها سفارش می فرمود که ما پنداشتیم همسایه را از همسایه ارث خواهد برد. رابطه با همسایه و حقوقی که همسایه بر همسایه دارد را می توان در چارچوب مسایل اخلاقی حل فصل کرد.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید vps خرید vps ارزان خرید سرور مجازی خرید سرور مجازی ارزان خرید وی پی اس خرید وی پی اس ارزان خرید فیلترشکن خرید vpn خرید vpn ارزان خرید vpn خرید vpn
سوپروب close
خرید بک لینک